和合本

2:22 「以色列人哪,請聽我的話: 神藉著拿撒勒人耶穌在你們中間施行異能、奇事、神蹟,將他證明出來,這是你們自己知道的。
2:23 他既按著 神的定旨先見被交與人,你們就藉著無法之人的手,把他釘在十字架上,殺了。
2:24  神卻將死的痛苦解釋了,叫他復活,因為他原不能被死拘禁。
2:25 大衛指著他說:「我看見主常在我眼前;他在我右邊,叫我不至於搖動。
2:26 所以,我心裏歡喜,我的靈(原文是舌)快樂;並且我的肉身要安居在指望中。
2:27 因你必不將我的靈魂撇在陰間,也不叫你的聖者見朽壞。
2:28 你已將生命的道路指示我,必叫我因見你的面(或譯:叫我在你面前)得著滿足的快樂。
2:29 「弟兄們!先祖大衛的事,我可以明明地對你們說:他死了,也葬埋了,並且他的墳墓直到今日還在我們這裏。
2:30 大衛既是先知,又曉得 神曾向他起誓,要從他的後裔中立一位坐在他的寶座上,
2:31 就預先看明這事,講論基督復活說:他的靈魂不撇在陰間;他的肉身也不見朽壞。
2:32 這耶穌, 神已經叫他復活了,我們都為這事作見證。
2:33 他既被 神的右手高舉(或譯:他既高舉在 神的右邊),又從父受了所應許的聖靈,就把你們所看見所聽見的,澆灌下來。
2:34 大衛並沒有升到天上,但自己說:主對我主說:你坐在我的右邊,
2:35 等我使你仇敵作你的腳凳。
2:36 「故此,以色列全家當確實地知道,你們釘在十字架上的這位耶穌, 神已經立他為主,為基督了。」

 

現代中文本

2:22 「以色列同胞啊,你們要聽我的話。拿撒勒人耶穌的神聖使命,很清楚地由上帝藉著他所行的神蹟、異能、奇事,向你們顯示出來了。這事你們自己都知道,因為是發生在你們當中的。
2:23 上帝按照自己的旨意和先見早已決定把耶穌交給你們;而你們藉著不法的人把他釘在十字架上,殺了他。
2:24 但是上帝使他從死裏復活,把死亡的痛苦解除了,因為死亡囚禁不了他。
2:25 大衛曾經指著他說:我時常看見主在我面前;他在我右邊,我不至於動搖。
2:26 因此,我心歡喜,我的言語充滿快樂;而我必朽之軀仍要棲息在盼望中。
2:27 因為你不會讓我下陰間,也不會容許你忠心的僕人腐爛。
2:28 你已經指示我生命的道路;你的同在使我充滿喜樂。
2:29 「同胞們,關於先祖大衛的事,我必須坦白向你們說明。他不但死了,也埋葬了;他的墳墓到今天還在我們這裏。
2:30 他是先知,他知道上帝對他的應許:上帝曾發誓要從他的子孫中立一個王來坐在他的寶座上。
2:31 大衛預知上帝的計劃,所以當他講到關於基督的復活,他說:他沒有被撇下在陰間;他的肉體也沒有腐爛。
2:32 這位耶穌,上帝已經使他復活了;我們都是這事的見證人。
2:33 他已經被高升在上帝的右邊,並從他父親接受了所應許的聖靈。你們現在所看見所聽到的,就是上帝傾注給我們的恩賜。
2:34 大衛自己並沒有升到天上,可是他說:主對我主說:你坐在我右邊,
2:35 等我使你的仇敵屈服在你腳下。
2:36 「所以,以色列全體同胞啊,你們要確實知道,你們釘在十字架上的這位耶穌,上帝已經立他為主,為基督了!」

22"Men of Israel, listen to these words: Jesus the Nazarene, a man attested to you by God with miracles and wonders and signs which God performed through Him in your midst, just as you yourselves know--

 23this Man, delivered over by the predetermined plan and foreknowledge of God, you nailed to a cross by the hands of godless men and put Him to death.

 24"But God raised Him up again, putting an end to the agony of death, since it  was impossible for Him to be held in its power.

 25"For David says of Him,
         'I SAW THE LORD ALWAYS IN MY PRESENCE;
         FOR HE IS AT MY RIGHT HAND, SO THAT I WILL NOT BE SHAKEN.
    26'THEREFORE MY HEART WAS GLAD AND MY TONGUE EXULTED;
         MOREOVER MY FLESH ALSO WILL LIVE IN HOPE;
    27BECAUSE YOU WILL NOT ABANDON MY SOUL TO HADES,
         NOR ALLOW YOUR HOLY ONE TO UNDERGO DECAY.
    28'YOU HAVE MADE KNOWN TO ME THE WAYS OF LIFE;
         YOU WILL MAKE ME FULL OF GLADNESS WITH YOUR PRESENCE.'

 29"Brethren, I may confidently say to you regarding the patriarch David that he both died and was buried, and his tomb is with us to this day.

 30"And so, because he was a prophet and knew that GOD HAD SWORN TO HIM WITH AN OATH TO SEAT one OF HIS DESCENDANTS ON HIS THRONE,

 31he looked ahead and spoke of the resurrection of the Christ, that HE WAS NEITHER ABANDONED TO HADES, NOR DID His flesh SUFFER DECAY.

 32"This Jesus God raised up again, to which we are all witnesses.

 33"Therefore having been exalted to the right hand of God, and having received from the Father the promise of the Holy Spirit, He has poured forth this which you both see and hear.

 34"For it was not David who ascended into heaven, but he himself says:
         'THE LORD SAID TO MY LORD,
         "SIT AT MY RIGHT HAND,
    35UNTIL I MAKE YOUR ENEMIES A FOOTSTOOL FOR YOUR FEET."'

 36"Therefore let all the house of Israel know for certain that God has made Him both Lord and Christ--this Jesus whom you crucified."

 

今日禱告

1.耶穌是上帝自舊約時就應許的那一位救主,上帝也讓他從死裡復活來證明,使我們有永生的盼望,我們感謝祂。

2.開學已過一個月,請為大家的課業可以跟上進度,各項計畫也可以實踐禱告

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()