和合本

6:12 凡事我都可行,但不都有益處。凡事我都可行,但無論那一件,我總不受它的轄制。
6:13
食物是為肚腹,肚腹是為食物;但神要叫這兩樣都廢壞。身子不是為淫亂,乃是為主;主也是為身子。
6:14
並且神已經叫主復活,也要用自己的能力叫我們復活。
6:15
豈不知你們的身子是基督的肢體嗎?我可以將基督的肢體作為娼妓的肢體嗎?斷乎不可!
6:16
豈不知與娼妓聯合的,便是與她成為一體嗎?因為主說﹕二人要成為一體。
6:17
但與主聯合的,便是與主成為一靈。
6:18
你們要逃避淫行。人所犯的,無論甚麼罪,都在身子以外,惟有行淫的,是得罪自己的身子。
6:19
豈不知你們的身子就是聖靈的殿嗎?這聖靈是從神而來,住在你們裡頭的;並且你們不是自己的人;
6:20
因為你們是重價買來的。所以,要在你們的身子上榮耀神。

 

現代中文本

用你們的身體榮耀上帝
6:12 也許有人要說:「甚麼事我都可以做。」不錯,但不是每件事都對你有益處。我可以說:「甚麼事我都可以做」,但我不要受任何一件事的奴役。
6:13 有人要說:「食物是為肚子,肚子是為食物。」不錯,但上帝會把這兩樣都毀壞的。我們的身體不是為著行淫,是為主存在的,而主供應我們身體的需要。
6:14 上帝使主從死裏復活,他也同樣要憑著自己的大能使我們復活。
6:15 你們一定知道,你們的身體就是基督的肢體。我可以把基督的肢體當作娼妓的肢體嗎?絕對不可!
6:16 你們也一定知道,誰跟娼妓苟合,誰就是跟她成為一體了。因為聖經上說了:「兩個人要成為一體。」
6:17 但是,誰跟主聯合,誰就在靈性上跟主合而為一了。
6:18 所以,你們要避免淫亂。人無論犯甚麼罪都不影響自己的身體,惟有犯淫亂的人是害了自己的身體,
6:19 你們不知道你們的身體就是聖靈的殿嗎?這聖靈住在你們裏面,是上帝所賜的。你們不屬於自己,而是屬於上帝,
6:20 因為他用重價買了你們。所以,你們要用身體來榮耀上帝。

 

思想問題:我所做的每一件事都對我帶來屬靈生命的好處嗎?我現在有否受什麼事情的奴役,無法脫離?

今日禱告

1.為我們可以用生命榮耀神禱告

2.為星期日彥圭哥在台語堂講道的預備禱告

 

RSV

6:12 "All things are lawful for me," but not all things are helpful. "All things are lawful for me," but I will not be enslaved by anything.
6:13
"Food is meant for the stomach and the stomach for food" -- and God will destroy both one and the other. The body is not meant for immorality, but for the Lord, and the Lord for the body.
6:14
And God raised the Lord and will also raise us up by his power.
6:15
Do you not know that your bodies are members of Christ? Shall I therefore take the members of Christ and make them members of a prostitute? Never!
6:16
Do you not know that he who joins himself to a prostitute becomes one body with her? For, as it is written, "The two shall become one flesh."
6:17
But he who is united to the Lord becomes one spirit with him.
6:18
Shun immorality. Every other sin which a man commits is outside the body; but the immoral man sins against his own body.
6:19
Do you not know that your body is a temple of the Holy Spirit within you, which you have from God? You are not your own;
6:20
you were bought with a price. So glorify God in your body.

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()