和合本

4:1 人應當以我們為基督的執事,為神奧祕事的管家。
4:2
所求於管家的,是要他有忠心。
4:3
我被你們論斷,或被別人論斷,我都以為極小的事;連我自己也不論斷自己。
4:4
我雖不覺得自己有錯,卻也不能因此得以稱義;但判斷我的乃是主。
4:5
所以,時候未到,甚麼都不要論斷,只等主來,他要照出暗中的隱情,顯明人心的意念。那時,各人要從神那裡得著稱讚。
4:6
弟兄們,我為你們的緣故,拿這些事轉比自己和亞波羅,叫你們效法我們不可過於聖經所記,免得你們自高自大,貴重這個,輕看那個。
4:7
使你與人不同的是誰呢?你有甚麼不是領受的呢?若是領受的,為何自誇,彷彿不是領受的呢?
4:8
你們已經飽足了!已經豐富了!不用我們,自己就作王了!我願意你們果真作王,叫我們也得與你們一同作王。

 

現代中文本

4:1 你們應該把我們看作是基督的僕人,受命作上帝之奧祕的管家。
4:2 主人對管家所要求的就是忠心。
4:3 我被你們,或任何人評斷,都認為是一件小事;我自己並不評斷自己。
4:4 我覺得自己良心清白,但不能因此證明我沒有罪。惟有主才是審斷我的。
4:5 所以,時機還沒有到的時候,你們不要評斷任何人。要等到主再來的時候才有最後的審判;那時候,他要暴露藏在黑暗中的祕密,揭發人心裏的動機。那時候,每一個人會從上帝得到應得的稱讚。
4:6 弟兄姊妹們,為了你們的緣故,我把這些事情應用到亞波羅和我身上,當作例子,好使你們學到「循規蹈矩」這話的意思。你們無論誰都不可自高,看重這個,輕視那個。
4:7 誰使你勝過別人呢?難道你所有的不都是上帝所賜的嗎?那麼,為甚麼自誇,好像你所有的並不是上帝的恩賜呢?
4:8 你們已經甚麼都有了!你們已經富足了!你們在作王,把我們撇在一邊。好吧!我倒願意你們真的作王,好讓我們也跟你們一起作王。

 

思想問題:不管有沒有人監督,我是否都能在大小事上忠心又盡責?

今日禱告

1.求主上我們在大小事上都有忠心

2.為颱風對台灣的影響禱告

 

RSV

4:1 This is how one should regard us, as servants of Christ and stewards of the mysteries of God.
4:2
Moreover it is required of stewards that they be found trustworthy.
4:3
But with me it is a very small thing that I should be judged by you or by any human court. I do not even judge myself.
4:4
I am not aware of anything against myself, but I am not thereby acquitted. It is the Lord who judges me.
4:5
Therefore do not pronounce judgment before the time, before the Lord comes, who will bring to light the things now hidden in darkness and will disclose the purposes of the heart. Then every man will receive his commendation from God.
4:6
I have applied all this to myself and Apol'los for your benefit, brethren, that you may learn by us not to go beyond what is written, that none of you may be puffed up in favor of one against another.
4:7
For who sees anything different in you? What have you that you did not receive? If then you received it, why do you boast as if it were not a gift?
4:8
Already you are filled! Already you have become rich! Without us you have become kings! And would that you did reign, so that we might share the rule with you!

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()