和合本

13:31 他既出去,耶穌就說:如今人子得了榮耀,神在人子身上也得了榮耀。
13:32
神要因自己榮耀人子,並且要快快的榮耀他。
13:33
小子們,我還有不多的時候與你們同在;後來你們要找我,但我所去的地方你們不能到。這話我曾對猶太人說過,如今也照樣對你們說。
13:34
我賜給你們一條新命令,乃是叫你們彼此相愛;我怎樣愛你們,你們也要怎樣相愛。
13:35
你們若有彼此相愛的心,眾人因此就認出你們是我的門徒了。
13:36
西門彼得問耶穌說:主往那裡去?耶穌回答說:我所去的地方,你現在不能跟我去,後來卻要跟我去。
13:37
彼得說:主啊,我為甚麼現在不能跟你去?我願意為你捨命!
13:38
耶穌說:你願意為我捨命嗎?我實實在在的告訴你,雞叫以先,你要三次不認我。

 

現代中文本

13:31 猶大出去後,耶穌說:「現在人子已經得到榮耀了;上帝的榮耀也在人子身上顯明了。
13:32 既然上帝的榮耀藉著人子顯明,他自己也要顯明人子的榮耀,而且要立刻榮耀他。
13:33 孩子們,我和你們在一起的時間不多了。你們將尋找我;但是我現在要告訴你們,正如我告訴過猶太人的領袖:『我去的地方,你們不能去。』
13:34 我給你們一條新命令:要彼此相愛。我怎樣愛你們,你們也要怎樣彼此相愛。
13:35 如果你們彼此相愛,世人就知道你們是我的門徒。」
13:36 西門‧彼得問耶穌:「主啊,你到哪裏去?」耶穌回答:「我所要去的地方,你現在不能跟我去,但是後來你會跟我去的。」
13:37 彼得說:「主啊,為甚麼現在我不能跟你去呢?我願意為你捨命!」
13:38 耶穌說:「你願意為我捨命嗎?我鄭重地告訴你,雞叫以前,你會三次不認我。」

思想問題:我是否確實做到了主耶穌吩咐我們要彼此相愛的命令?有哪些人或情況讓我無法做到?

今日禱告

1.求上帝幫助我們彼此相愛,不單顧自己的事

2.為高三的弟妹最近要決定申請學校禱告

 

RSV

13:31 When he had gone out, Jesus said, "Now is the Son of man glorified, and in him God is glorified;
13:32
if God is glorified in him, God will also glorify him in himself, and glorify him at once.
13:33
Little children, yet a little while I am with you. You will seek me; and as I said to the Jews so now I say to you, `Where I am going you cannot come.'
13:34
A new commandment I give to you, that you love one another; even as I have loved you, that you also love one another.
13:35
By this all men will know that you are my disciples, if you have love for one another."
13:36
Simon Peter said to him, "Lord, where are you going?" Jesus answered, "Where I am going you cannot follow me now; but you shall follow afterward."
13:37
Peter said to him, "Lord, why cannot I follow you now? I will lay down my life for you."
13:38
Jesus answered, "Will you lay down your life for me? Truly, truly, I say to you, the cock will not crow, till you have denied me three times.

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()