和合本

3:22 這事以後,耶穌和門徒到了猶太地,在那裡居住,施洗。
3:23
約翰在靠近撒冷的哀嫩也施洗;因為那裡水多,眾人都去受洗。
3:24
(那時約翰還沒有下在監裡。)
3:25
約翰的門徒和一個猶太人辯論潔淨的禮,
3:26
就來見約翰,說:「拉比,從前同你在約旦河外、你所見證的那位,現在施洗,眾人都往他那裡去了。」
3:27
約翰說:「若不是從天上賜的,人就不能得甚麼。
3:28
我曾說:『我不是基督,是奉差遣在他前面的』,你們自己可以給我作見證。
3:29
娶新婦的就是新郎;新郎的朋友站著,聽見新郎的聲音就甚喜樂。故此,我這喜樂滿足了。
3:30
他必興旺,我必衰微。」

 

現代中文本

3:22 這事以後,耶穌和門徒到猶太地區去。他在那裏和他們住了一些時候,並施洗禮。
3:23 約翰也在距離撒冷不遠的哀嫩施洗;因為那地方水多,人家都去受洗。
3:24 (那時約翰還沒有被囚禁。)
3:25 約翰的幾個門徒跟一個猶太人為了潔淨禮爭辯。
3:26 他們去見約翰,對他說:「老師,你看,從前跟你在約旦河對岸、你為他作見證的那一位,現在也在施洗,大家都找他去了!」
3:27 約翰說:「除非上帝有所賞賜,沒有人能得到甚麼。
3:28 我曾經說過,我不是基督;我不過是奉差遣作他的前驅。這話你們可以為我作證。
3:29 娶新娘的是新郎;新郎的朋友站在旁邊聽著,一聽見新郎的聲音就歡喜快樂。同樣,我已經得到了完全的喜樂。
3:30 他必定興旺,我卻必定衰微。」

 

RSV

3:22 After this Jesus and his disciples went into the land of Judea; there he remained with them and baptized.
3:23
John also was baptizing at Ae'non near Salim, because there was much water there; and people came and were baptized.
3:24
For John had not yet been put in prison.
3:25
Now a discussion arose between John's disciples and a Jew over purifying.
3:26
And they came to John, and said to him, "Rabbi, he who was with you beyond the Jordan, to whom you bore witness, here he is, baptizing, and all are going to him."
3:27
John answered, "No one can receive anything except what is given him from heaven.
3:28
You yourselves bear me witness, that I said, I am not the Christ, but I have been sent before him.
3:29
He who has the bride is the bridegroom; the friend of the bridegroom, who stands and hears him, rejoices greatly at the bridegroom's voice; therefore this joy of mine is now full.
3:30
He must increase, but I must decrease."

 

思想問題:我知道神賜給我的使命和身份嗎?我有看重自己過於看重神嗎?

今日禱告

1.求上帝讓我們了解自己的位置和任務,並有謙卑的心,不要撈過界

2.為晚上細劇的演出和碧珠姐的見證禱告

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()