和合本

1:1 奉神旨意,蒙召作耶穌基督使徒的保羅,同兄弟所提尼,
1:2
寫信給在哥林多神的教會,就是在基督耶穌裡成聖、蒙召作聖徒的,以及所有在各處求告我主耶穌基督之名的人。基督是他們的主,也是我們的主。
1:3
願恩惠、平安從神我們的父並主耶穌基督歸與你們。
1:4
我常為你們感謝我的神,因神在基督耶穌裡所賜給你們的恩惠;
1:5
又因你們在他裡面凡事富足,口才、知識都全備,
1:6
正如我為基督作的見證,在你們心裡得以堅固,
1:7
以致你們在恩賜上沒有一樣不及人的,等候我們的主耶穌基督顯現。
1:8
他也必堅固你們到底,叫你們在我們主耶穌基督的日子無可責備。
1:9
神是信實的,你們原是被他所召,好與他兒子─我們的主耶穌基督一同得分。

 

現代中文本

1:1 我是保羅;由於上帝的旨意,我蒙召作基督耶穌的使徒。我和所提尼弟兄
1:2 寫信給哥林多城上帝教會的信徒們。你們和在各地呼求我們主耶穌基督的名的人,同樣是在基督耶穌裏蒙召作信徒而歸屬上帝的。基督是他們的主,也是我們的主。
1:3 願我們的父上帝和主耶穌基督賜恩典、平安給你們!

在基督裏的福澤

1:4 我常常替你們感謝我的上帝,因為他藉著基督耶穌賜恩典給你們,
1:5 使你們在基督裏樣樣富足,具備充分的知識和口才。
1:6 有關基督的見證已經堅立在你們當中,
1:7 以致你們在等待著我們的主耶穌基督顯現的時候,沒有缺少任何一樣恩賜。
1:8 主必定始終幫助你們,使你們在我們的主耶穌基督降臨的日子無可指責。
1:9 上帝是信實的;他呼召你們,使你們跟他的兒子─我們的主耶穌基督有了團契。

 

思想問題:我領受了基督耶穌賜給我的哪些恩典?我是否常為這些恩典感謝神?(1:4)

今日禱告

1.為上帝因為耶穌給我們的恩典獻上感謝

2.為大家和主耶穌有好的團契禱告

 

RSV

1:1 Paul, called by the will of God to be an apostle of Christ Jesus, and our brother Sos'thenes,
1:2
To the church of God which is at Corinth, to those sanctified in Christ Jesus, called to be saints together with all those who in every place call on the name of our Lord Jesus Christ, both their Lord and ours:
1:3
Grace to you and peace from God our Father and the Lord Jesus Christ.
1:4
I give thanks to God always for you because of the grace of God which was given you in Christ Jesus,
1:5
that in every way you were enriched in him with all speech and all knowledge --
1:6
even as the testimony to Christ was confirmed among you --
1:7
so that you are not lacking in any spiritual gift, as you wait for the revealing of our Lord Jesus Christ;
1:8
who will sustain you to the end, guiltless in the day of our Lord Jesus Christ.
1:9
God is faithful, by whom you were called into the fellowship of his Son, Jesus Christ our Lord.

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()