和合本

1:1 基督耶穌的僕人保羅和提摩太寫信給凡住腓立比、在基督耶穌裡的眾聖徒,和諸位監督,諸位執事。
1:2
願恩惠、平安從神我們的父並主耶穌基督歸與你們!
1:3
我每逢想念你們,就感謝我的神;
1:4
每逢為你們眾人祈求的時候,常是歡歡喜喜的祈求。
1:5
因為從頭一天直到如今,你們是同心合意的興旺福音。
1:6
我深信那在你們心裡動了善工的,必成全這工,直到耶穌基督的日子。
1:7
我為你們眾人有這樣的意念,原是應當的;因你們常在我心裡,無論我是在捆鎖之中,是辯明證實福音的時候,你們都與我一同得恩。
1:8
我體會基督耶穌的心腸,切切的想念你們眾人;這是神可以給我作見證的。
1:9
我所禱告的,就是要你們的愛心在知識和各樣見識上多而又多,
1:10
使你們能分別是非(或作:喜愛那美好的事),作誠實無過的人,直到基督的日子;
1:11
並靠著耶穌基督結滿了仁義的果子,叫榮耀稱讚歸與神。

 

現代中文本

1:1 我─保羅和提摩太是基督耶穌的僕人。我們寫信給所有住在腓立比的上帝的子民,就是屬於基督耶穌的信徒,以及教會領袖和助手們。
1:2 願我們的父上帝和主耶穌基督賜恩典、平安給你們!
 
1:3 每逢想到你們,我就感謝我的上帝,
1:4 每次為你們大家禱告都懷著喜樂的心;
1:5 因為從開始的一天到現在,你們在傳福音的工作上一直都協助我。
1:6 我深信,那位在你們當中開始了這美好工作的上帝一定會繼續這工作,在基督耶穌再來的日子完成它。
1:7 你們大家常常在我心裏!我想念你們大家是當然的;因為,無論我現在在獄中,或是從前自由地在為福音辯護和作證的時候,你們大家都分享了上帝所賜給我的特 權。
1:8 上帝知道,我說我用基督耶穌的愛心深切地想念你們,這話是實在的。
1:9 我為你們禱告的是:你們的愛心會不斷地跟真知識和判斷力一齊增進,
1:10 使你們能夠選擇那最好的。這樣,在基督再來的日子,你們會純潔無可指責。
1:11 你們的生活會充滿著憑藉耶穌基督才能有的仁義果子,來榮耀讚美上帝。

 

思想問題:我如何才能像保羅一樣與教會的弟兄姊妹保持親密且超越時間和距離的關係?

今日禱告

1.求上帝讓我們愛心和知識判斷力增長,會選擇上好的福分

2.為莉英姊明天帶聚會禱告,白天還有活動,需要足夠的體力和聲音

 

RSV

1:1 Paul and Timothy, servants of Christ Jesus, To all the saints in Christ Jesus who are at Philip'pi, with the bishops and deacons:
1:2
Grace to you and peace from God our Father and the Lord Jesus Christ.
1:3
I thank my God in all my remembrance of you,
1:4
always in every prayer of mine for you all making my prayer with joy,
1:5
thankful for your partnership in the gospel from the first day until now.
1:6
And I am sure that he who began a good work in you will bring it to completion at the day of Jesus Christ.
1:7
It is right for me to feel thus about you all, because I hold you in my heart, for you are all partakers with me of grace, both in my imprisonment and in the defense and confirmation of the gospel.
1:8
For God is my witness, how I yearn for you all with the affection of Christ Jesus.
1:9
And it is my prayer that your love may abound more and more, with knowledge and all discernment,
1:10
so that you may approve what is excellent, and may be pure and blameless for the day of Christ,
1:11
filled with the fruits of righteousness which come through Jesus Christ, to the glory and praise of God.

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()