和合本

1:15 拿俄米說:「看哪,你嫂子已經回她本國和她所拜的神那裡去了,你也跟著你嫂子回去吧!」
1:16
路得說:「不要催我回去不跟隨你。你往哪裡去,我也往那裡去;你在哪裡住宿,我也在那裡住宿;你的國就是我的國,你的神就是我的神。
1:17
你在哪裡死,我也在那裡死,也葬在那裡。除非死能使你我相離!不然,願耶和華重重地降罰與我。」
1:18
拿俄米見路得定意要跟隨自己去,就不再勸她了。
1:19
於是二人同行,來到伯利恆。她們到了伯利恆,合城的人就都驚訝。婦女們說:「這是拿俄米嗎?」
1:20
拿俄米對他們說:「不要叫我拿俄米(就是甜的意思),要叫我瑪拉(就是苦的意思),因為全能者使我受了大苦。
1:21
我滿滿地出去,耶和華使我空空地回來。耶和華降禍與我,全能者使我受苦。既是這樣,你們為何還叫我拿俄米呢?」
1:22
拿俄米和她兒婦摩押女子路得,從摩押地回來到伯利恆,正是動手割大麥的時候。

 

現代中文本

1:15 拿娥美對她說:「路得,你嫂嫂已經回她本族和她的神那裏去了。你也跟她回去吧!」
1:16 可是路得說:「請不要叫我離開你。讓我跟你一起去吧!你到哪裏,我也到那裏;你住哪裏,我也住那裏;你的民族就是我的民族;你的上帝就是我的上帝。
1:17 你死在哪裏,我也死在那裏,葬在那裏。除了死,任何事都不能使我們分離!要是我背誓,願上主重重地懲罰我!」
1:18 拿娥美見路得堅決要跟自己走,也就不再勸阻她了。
1:19 於是倆人繼續她們的旅程,來到伯利恆。她們到的時候,全城的人都很興奮。婦女們驚叫說:「她真的是拿娥美嗎?」
1:20 拿娥美說:「不要叫我拿娥美,叫我瑪拉吧!因為全能的上帝使我命苦。
1:21 我出去的時候富足,回來的時候上主卻使我空無一物。上主責罰我;全能者使我受苦。為甚麼還要叫我拿娥美呢?」
1:22 這就是拿娥美和她的摩押媳婦路得從摩押回來的經過。她們到達伯利恆,正是開始收割大麥的時候。

 

思想問題:當我面對人生的挫折和不如意時,我會用什麼態度面對神?

今日禱告

1.求神保守我們,在面對難關的時候,有人可以支持我們,陪伴我們

2.為明天練詩及陪讀禱告

3.為冠宇明天楓葉祭領詩禱告

 

RSV

1:15 And she said, "See, your sister-in-law has gone back to her people and to her gods; return after your sister-in-law."
1:16
But Ruth said, "Entreat me not to leave you or to return from following you; for where you go I will go, and where you lodge I will lodge; your people shall be my people, and your God my God;
1:17
where you die I will die, and there will I be buried. May the LORD do so to me and more also if even death parts me from you."
1:18
And when Na'omi saw that she was determined to go with her, she said no more.
1:19
So the two of them went on until they came to Bethlehem. And when they came to Bethlehem, the whole town was stirred because of them; and the women said, "Is this Na'omi?"
1:20
She said to them, "Do not call me Na'omi, call me Mara, for the Almighty has dealt very bitterly with me.
1:21
I went away full, and the LORD has brought me back empty. Why call me Na'omi, when the LORD has afflicted me and the Almighty has brought calamity upon me?"
1:22
So Na'omi returned, and Ruth the Moabitess her daughter-in-law with her, who returned from the country of Moab. And they came to Bethlehem at the beginning of barley harvest.

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 miqlat081115 的頭像
    miqlat081115

    Miqlat逃城邦

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()