和合本

8:12 耶穌又對眾人說:我是世界的光。跟從我的,就不在黑暗裡走,必要得著生命的光。
8:13
法利賽人對他說:你是為自己作見證,你的見證不真。
8:14
耶穌說:我雖然為自己作見證,我的見證還是真的;因我知道我從那裡來,往那裡去;你們卻不知道我從那裡來,往那裡去。
8:15
你們是以外貌(原文是憑肉身)判斷人,我卻不判斷人。
8:16
就是判斷人,我的判斷也是真的;因為不是我獨自在這裡,還有差我來的父與我同在。
8:17
你們的律法上也記著說:兩個人的見證是真的。
8:18
我是為自己作見證,還有差我來的父也是為我作見證。
8:19
他們就問他說:你的父在那裡?耶穌回答說:你們不認識我,也不認識我的父;若是認識我,也就認識我的父。
8:20
這些話是耶穌在殿裡的庫房、教訓人時所說的,也沒有人拿他,因為他的時候還沒有到。

 

現代中文本

8:12 耶穌又對大家說:「我是世界的光;跟從我的,會得著生命的光,絕不會在黑暗裏走。」
8:13 法利賽人對他說:「你在為自己作證;你的證言是無效的。」
8:14 耶穌說:「即使我為自己作見證,我的證言也是真實的;因為我知道我從哪裏來,往哪裏去。你們卻不知道我從哪裏來,往哪裏去。
8:15 你們以人的標準來判斷人;我卻不判斷任何人。
8:16 即使我判斷人,我的判斷也是正確的;因為我不是獨自判斷,而是那位差我來的父親跟我一起判斷。
8:17 你們的法律書上記載著,有兩個人見證相符,他們的見證就算有效。
8:18 我為自己作見證;那位差我來的父親也為我作見證。」
8:19 於是他們問:「你的父親在哪裏?」耶穌回答:「你們不認識我,也不認識我的父親;如果你們認識我,也就會認識我的父親。」
8:20 這些話是耶穌在聖殿的庫房裏教導人的時候說的。當時沒有人逮捕他,因為他的時刻還沒有到。

 

思想問題:耶穌是世界的光,我要如何跟從他,得到生命的光?

今日禱告

1.求上帝引領我們,光照我們,使我們不在黑暗裡走

2.為過年時間大家出訪或出遊的交通平安禱告

 

RSV

8:12 Again Jesus spoke to them, saying, "I am the light of the world; he who follows me will not walk in darkness, but will have the light of life."
8:13
The Pharisees then said to him, "You are bearing witness to yourself; your testimony is not true."
8:14
Jesus answered, "Even if I do bear witness to myself, my testimony is true, for I know whence I have come and whither I am going, but you do not know whence I come or whither I am going.
8:15
You judge according to the flesh, I judge no one.
8:16
Yet even if I do judge, my judgment is true, for it is not I alone that judge, but I and he who sent me.
8:17
In your law it is written that the testimony of two men is true;
8:18
I bear witness to myself, and the Father who sent me bears witness to me."
8:19
They said to him therefore, "Where is your Father?" Jesus answered, "You know neither me nor my Father; if you knew me, you would know my Father also."
8:20
These words he spoke in the treasury, as he taught in the temple; but no one arrested him, because his hour had not yet come.

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()