和合本

6:30 他們又說:你行甚麼神蹟,叫我們看見就信你;你到底做甚麼事呢?
6:31
我們的祖宗在曠野吃過嗎哪,如經上寫著說:他從天上賜下糧來給他們吃。
6:32
耶穌說:我實實在在的告訴你們,那從天上來的糧不是摩西賜給你們的,乃是我父將天上來的真糧賜給你們。
6:33
因為神的糧就是那從天上降下來、賜生命給世界的。
6:34
他們說:主啊,常將這糧賜給我們!
6:35
耶穌說:我就是生命的糧。到我這裡來的,必定不餓;信我的,永遠不渴。
6:36
只是我對你們說過,你們已經看見我,還是不信。
6:37
凡父所賜給我的人必到我這裡來;到我這裡來的,我總不丟棄他。
6:38
因為我從天上降下來,不是要按自己的意思行,乃是要按那差我來者的意思行。
6:39
差我來者的意思就是:他所賜給我的,叫我一個也不失落,在末日卻叫他復活。
6:40
因為我父的意思是叫一切見子而信的人得永生,並且在末日我要叫他復活。

思想問題: 我是用神的話或是其他事物什麼來滿足我內心的空虛和飢渴呢?

今日禱告

1.求上帝讓我們感覺空虛時懂得依靠祂,用他的話來滿足我們的需要

2.為明天詠琪姐的分享禱告

 

6:30 他們又說:「那麼,你會行甚麼神蹟,好讓我們看了就信你呢?你的工作到底是甚麼呢?
6:31 我們的祖先在曠野吃了嗎哪,正如聖經所記載的:『他從天上賜食糧給他們吃。』」
6:32 耶穌說:「我鄭重地告訴你們,摩西並沒有給你們從天上來的食糧【6】;從天上來的真食糧是我父親賜給你們的。
6:33 因為上帝所賜的食糧就是那從天上降下來、把生命給了世界的那一位。」
6:34 他們說:「先生,請時常把這食糧賜給我們!」
6:35 耶穌對他們說:「我就是生命的食糧;到我這裏來的,永遠不餓;信我的,永遠不渴。
6:36 但是我對你們說過,你們已經看見了我,仍然不信。
6:37 凡是父親所賜給我的人都會到我這裏來。到我這裏來的,我絕對不會拒絕他;
6:38 因為我從天上下來,不是要憑我自己的意思行事,而是要實行差我來那位的旨意。
6:39 差我來那位的旨意就是:他所賜給我的人,一個也不失落,並且在末日要使他們復活。
6:40 因為父親的旨意是要使所有看見兒子而信他的人獲得永恆的生命;在末日,我要使他們復活。」

 

6:30 So they said to him, "Then what sign do you do, that we may see, and believe you? What work do you perform?
6:31
Our fathers ate the manna in the wilderness; as it is written, `He gave them bread from heaven to eat.'"
6:32
Jesus then said to them, "Truly, truly, I say to you, it was not Moses who gave you the bread from heaven; my Father gives you the true bread from heaven.
6:33
For the bread of God is that which comes down from heaven, and gives life to the world."
6:34
They said to him, "Lord, give us this bread always."
6:35
Jesus said to them, "I am the bread of life; he who comes to me shall not hunger, and he who believes in me shall never thirst.
6:36
But I said to you that you have seen me and yet do not believe.
6:37
All that the Father gives me will come to me; and him who comes to me I will not cast out.
6:38
For I have come down from heaven, not to do my own will, but the will of him who sent me;
6:39
and this is the will of him who sent me, that I should lose nothing of all that he has given me, but raise it up at the last day.
6:40
For this is the will of my Father, that every one who sees the Son and believes in him should have eternal life; and I will raise him up at the last day."

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()