和合本

5:10 那天是安息日,所以猶太人對那醫好的人說:今天是安息日,你拿褥子是不可的。
5:11
他卻回答說:那使我痊癒的,對我說:拿你的褥子走吧。
5:12
他們問他說:對你說拿褥子走的是甚麼人?
5:13
那醫好的人不知道是誰;因為那裡的人多,耶穌已經躲開了。
5:14
後來耶穌在殿裡遇見他,對他說:你已經痊癒了,不要再犯罪,恐怕你遭遇的更加利害。
5:15
那人就去告訴猶太人,使他痊癒的是耶穌。
5:16
所以猶太人逼迫耶穌,因為他在安息日做了這事。
5:17
耶穌就對他們說:我父做事直到如今,我也做事。
5:18
所以猶太人越發想要殺他;因他不但犯了安息日,並且稱神為他的父,將自己和神當作平等。

現代中文本

5:10 因此猶太人的領袖對那個被治好的人說:「今天是安息日,你拿著褥子是不合法的。」
5:11 他說:「那個治好我的人吩咐我:『拿起你的褥子走吧!』」
5:12 他們問:「那個吩咐你拿起褥子走的是誰?」
5:13 可是那個被治好的人竟不知道是誰;因為那地方人很多,而耶穌又已經避開了。
5:14 事後,耶穌在聖殿裏找到他,對他說:「你已經完全好了,不可再犯罪,免得招來更大的禍患。」
5:15 那人走開後,告訴猶太人的領袖,說是耶穌治好他的。
5:16 從此,他們開始迫害耶穌,因為他在安息日治病。
5:17 耶穌對他們說:「我父親一直在工作,我也該照樣工作。」
5:18 這話更使猶太人的領袖決意要殺害他;因為他不但破壞了安息日的戒律,而且說上帝是他自己的父親,把自己當作跟上帝平等。

 

RSV

5:10 So the Jews said to the man who was cured, "It is the sabbath, it is not lawful for you to carry your pallet."
5:11
But he answered them, "The man who healed me said to me, `Take up your pallet, and walk.'"
5:12
They asked him, "Who is the man who said to you, `Take up your pallet, and walk'?"
5:13
Now the man who had been healed did not know who it was, for Jesus had withdrawn, as there was a crowd in the place.
5:14
Afterward, Jesus found him in the temple, and said to him, "See, you are well! Sin no more, that nothing worse befall you."
5:15
The man went away and told the Jews that it was Jesus who had healed him.
5:16
And this was why the Jews persecuted Jesus, because he did this on the sabbath.
5:17
But Jesus answered them, "My Father is working still, and I am working."
5:18
This was why the Jews sought all the more to kill him, because he not only broke the sabbath but also called God his Father, making himself equal with God.

 

思想問題:我的熱情和時間是否用在神不喜悅的事上?

今日禱告

1.求上帝讓我們知道生活的重心,可以將時間精力用在合乎上帝的心意的事上

2.為少契今天新組合第一天聚會禱告,大家可以更有向心力,愛來團契

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()