和合本

4:11 婦人說:「先生,沒有打水的器具,井又深,你從那裡得活水呢?
4:12
我們的祖宗雅各將這井留給我們,他自己和兒子並牲畜也都喝這井裡的水,難道你比他還大嗎?」
4:13
耶穌回答說:凡喝這水的還要再渴;
4:14
人若喝我所賜的水就永遠不渴。我所賜的水要在他裡頭成為泉源,直湧到永生。」
4:15
婦人說:「先生,請把這水賜給我,叫我不渴,也不用來這麼遠打水。」
4:16
耶穌說:「你去叫你丈夫也到這裡來。」
4:17
婦人說:「我沒有丈夫。」耶穌說:「你說沒有丈夫是不錯的。
4:18
你已經有五個丈夫,你現在有的並不是你的丈夫。你這話是真的。」

 

現代中文本

4:11 那女人說:「先生,你沒有打水的器具,井又深,你哪裏去取活水呢?
4:12 我們的祖先雅各給我們這口井;他、他的兒女,和他的牲畜都喝這口井的水。難道你自以為比他還大嗎?」
4:13 耶穌回答:「喝了這水的人還會再渴;
4:14 但是,誰喝了我所給的水,誰就永遠不再渴。我給的水要在他裏面成為泉源,不斷地湧出活水,使他得到永恆的生命。」
4:15 女人說:「先生,請給我這水,使我永不再渴,也不用再來這裏打水。」
4:16 耶穌對她說:「去叫你的丈夫,然後再到這裏來。」
4:17 女人說:「我沒有丈夫。」耶穌說:「你說你沒有丈夫,並沒有錯。
4:18 你曾經有五個丈夫,現在跟你一起的不是你的丈夫。你說的話是對的。」

 

RSV

4:11 The woman said to him, "Sir, you have nothing to draw with, and the well is deep; where do you get that living water?
4:12
Are you greater than our father Jacob, who gave us the well, and drank from it himself, and his sons, and his cattle?"
4:13
Jesus said to her, "Every one who drinks of this water will thirst again,
4:14
but whoever drinks of the water that I shall give him will never thirst; the water that I shall give him will become in him a spring of water welling up to eternal life."
4:15
The woman said to him, "Sir, give me this water, that I may not thirst, nor come here to draw."
4:16
Jesus said to her, "Go, call your husband, and come here."
4:17
The woman answered him, "I have no husband." Jesus said to her, "You are right in saying, `I have no husband';
4:18
for you have had five husbands, and he whom you now have is not your husband; this you said truly."

 

思想問題:我是否經曾經求神賜給我生命的活水?

今日禱告

1.為我們都有活水在我們心中,源源不絕的滿足我們心裡的需要禱告

2.為麗恩再宜蘭實習,緊張焦慮的情緒禱告,也為可以趕快連上網禱告

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()