和合本

23:27 巴勒對巴蘭說:「來吧,我領你往別處去,或者神喜歡你在那裡為我咒詛他們。」
23:28
巴勒就領巴蘭到那下望曠野的毗珥山頂上。
23:29
巴蘭對巴勒說:「你在這裡為我築七座壇,又在這裡為我預備七隻公牛,七隻公羊。」
23:30
巴勒就照巴蘭的話行,在每座壇上獻一隻公牛,一隻公羊。

24:1 巴蘭見耶和華喜歡賜福與以色列,就不像前兩次去求法術,卻面向曠野。
24:2
巴蘭舉目,看見以色列人照著支派居住。神的靈就臨到他身上,
24:3
他便題起詩歌說:比珥的兒子巴蘭說,眼目閉住(閉住或作:睜開)的人說,
24:4
得聽神的言語,得見全能者的異象,眼目睜開而仆倒的人說:
24:5
雅各啊,你的帳棚何等華美!以色列啊,你的帳幕何其華麗!
24:6
如接連的山谷,如河旁的園子,如耶和華所栽的沉香樹,如水邊的香柏木。
24:7
水要從他的桶裡流出;種子要撒在多水之處。他的王必超過亞甲;他的國必要振興。
24:8
神領他出埃及;他似乎有野牛之力。他要吞喫敵國,折斷他們的骨頭,用箭射透他們。
24:9
他蹲如公獅,臥如母獅,誰敢惹他?凡給你祝福的,願他蒙福;凡咒詛你的,願他受咒詛。
24:10
巴勒向巴蘭生氣,就拍起手來,對巴蘭說:「我召你來為我咒詛仇敵,不料,你這三次竟為他們祝福。
24:11
如今你快回本地去吧!我想使你得大尊榮,耶和華卻阻止你不得尊榮。」

 

現代中文本

巴蘭第三次的預言
23:27 巴勒說:「跟我來,我要帶你到另外一個地方;也許上帝會讓你在那裏為我詛咒他們。」
23:28 於是他帶巴蘭到那可瞭望曠野的批珥山山頂。
23:29 巴蘭說:「你在這裏為我造七座祭壇,並且帶七頭公牛和七隻公羊來。」
23:30 巴勒照辦了,在每座祭壇獻上一頭公牛和一隻公羊。

24:1 巴蘭現在知道上主要他祝福以色列人,所以他這次沒有像以前那樣去求預兆。他轉向曠野,
24:2 看見以色列人一支族一支族地紮營在那裏。上帝的靈支配著他,
24:3 他就說出以下的預言:比珥的兒子巴蘭的信息,那能清楚觀看【10】的人說,
24:4 他能聽見上帝在說甚麼。我在夢幻中凝視那從全能者來的異象。
24:5 以色列的帳棚多麼華麗!雅各的營帳多麼壯觀!
24:6 它像一排一排的棕樹,像河邊的花園,像上主手植的沉香樹,像溪水旁的香柏木。
24:7 他們有充沛的甘霖;他們的種子撒在滋潤的田裏。他們的王比亞甲偉大;他的國擴展四方。
24:8 上帝領他們出埃及,像野牛一樣為他們打仗。他們吞滅仇敵,壓碎他們的骨頭,折斷他們的箭。
24:9 這個國家像俯伏的公獅,像睡著的母獅,沒人敢喚醒牠。祝福以色列的,一定蒙福;詛咒以色列的,一定遭殃。
24:10 巴勒氣憤憤地握緊拳頭,對巴蘭說:「我召你來詛咒我的仇敵,你卻三次祝福他們。
24:11 你回去吧!我答應要酬謝你,但是上主不讓你得到。」

 

思想問題:當我持續不斷受到誘惑時,我會採取什麼行動?我可以如何依靠上帝得勝誘惑?

今日禱告

1.求主使我們可以常常靠主得勝

2.為明天主日大家有好的收穫感謝,也為育欣受洗感謝

 

RSV

23:27 And Balak said to Balaam, "Come now, I will take you to another place; perhaps it will please God that you may curse them for me from there."
23:28
So Balak took Balaam to the top of Pe'or, that overlooks the desert.
23:29
And Balaam said to Balak, "Build for me here seven altars, and provide for me here seven bulls and seven rams."
23:30
And Balak did as Balaam had said, and offered a bull and a ram on each altar.

24:1 When Balaam saw that it pleased the LORD to bless Israel, he did not go, as at other times, to look for omens, but set his face toward the wilderness.
24:2
And Balaam lifted up his eyes, and saw Israel encamping tribe by tribe. And the Spirit of God came upon him,
24:3
and he took up his discourse, and said, "The oracle of Balaam the son of Be'or, the oracle of the man whose eye is opened,
24:4
the oracle of him who hears the words of God, who sees the vision of the Almighty, falling down, but having his eyes uncovered:
24:5
how fair are your tents, O Jacob, your encampments, O Israel!
24:6
Like valleys that stretch afar, like gardens beside a river, like aloes that the LORD has planted, like cedar trees beside the waters.
24:7
Water shall flow from his buckets, and his seed shall be in many waters, his king shall be higher than Agag, and his kingdom shall be exalted.
24:8
God brings him out of Egypt; he has as it were the horns of the wild ox, he shall eat up the nations his adversaries, and shall break their bones in pieces, and pierce them through with his arrows.
24:9
He couched, he lay down like a lion, and like a lioness; who will rouse him up? Blessed be every one who blesses you, and cursed be every one who curses you."
24:10
And Balak's anger was kindled against Balaam, and he struck his hands together; and Balak said to Balaam, "I called you to curse my enemies, and behold, you have blessed them these three times.
24:11
Therefore now flee to your place; I said, `I will certainly honor you,' but the LORD has held you back from honor."

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()