和合本

11:16 耶和華對摩西說:「你從以色列的長老中招聚七十個人,就是你所知道作百姓的長老和官長的,到我這裡來,領他們到會幕前,使他們和你一同站立。
11:17
我要在那裡降臨,與你說話,也要把降於你身上的靈分賜他們,他們就和你同當這管百姓的重任,免得你獨自擔當。
11:18
又要對百姓說:『你們應當自潔,預備明天吃肉,因為你們哭號說:誰給我們肉吃!我們在埃及很好。這聲音達到了耶和華的耳中,所以他必給你們肉吃。
11:19
你們不止吃一天、兩天、五天、十天、二十天,
11:20
要吃一個整月,甚至肉從你們鼻孔裡噴出來,使你們厭惡了,因為你們厭棄住在你們中間的耶和華,在他面前哭號說:我們為何出了埃及呢!』」
11:21
摩西對耶和華說:「這與我同住的百姓、步行的男人有六十萬,你還說:『我要把肉給他們,使他們可以吃一個整月。』
11:22
難道給他們宰了羊群牛群,或是把海中所有的魚都聚了來,就夠他們吃嗎?」
11:23
耶和華對摩西說:「耶和華的膀臂豈是縮短了嗎?現在要看我的話向你應驗不應驗。」

 

現代中文本

11:16 上主對摩西說:「你要召集七十個受人尊敬的長老,把他們帶到聖幕我面前來,站在你旁邊。
11:17 我要下來,在那裏對你說話。我要把賜給你的靈分給他們,他們就能幫你分擔責任;你不必一個人挑這重擔。
11:18 你要吩咐人民說:『明天大家都要潔淨自己,你們會有肉吃。上主聽見了你們的怨言,說你們想吃肉,你們覺得在埃及還好過些。上主就要給你們肉吃,你們一定得 吃下去。
11:19 你們不只吃一天兩天,五天十天,甚至二十天。
11:20 你們要整整吃一個月的肉,直到肉從你們的鼻孔噴出來,使你們厭惡。這事一定要發生;因為你們厭棄在你們中間的上主,埋怨他,說你們不該離開埃及。』」
11:21 摩西對上主說:「我帶領的人民有六十萬之多,而你竟說要給他們夠一個月吃的肉?
11:22 難道有足夠的牛羊可宰了來滿足他們嗎?海裏所有的魚恐怕也不夠他們吃呢!」
11:23 上主回答:「我的能力有限嗎?你就要看見我說的話會不會實現!」

 

思想問題:我的禱告常是出於我的私慾還是按著神的心意禱告?

今日禱告

1.求主使我們檢查自己的心思意念,是否有出於私慾,不討祂喜悅的地方

2.為詠琪姊的姊姊詠惠本週生產平安禱告,也為慧雯姊下週二剖腹產平安禱告

3.為麗恩星期五登記分發禱告,也把結果交託給上帝

 

RSV

11:16 And the LORD said to Moses, "Gather for me seventy men of the elders of Israel, whom you know to be the elders of the people and officers over them; and bring them to the tent of meeting, and let them take their stand there with you.
11:17
And I will come down and talk with you there; and I will take some of the spirit which is upon you and put it upon them; and they shall bear the burden of the people with you, that you may not bear it yourself alone.
11:18
And say to the people, `Consecrate yourselves for tomorrow, and you shall eat meat; for you have wept in the hearing of the LORD, saying, "Who will give us meat to eat? For it was well with us in Egypt." Therefore the LORD will give you meat, and you shall eat.
11:19
You shall not eat one day, or two days, or five days, or ten days, or twenty days,
11:20
but a whole month, until it comes out at your nostrils and becomes loathsome to you, because you have rejected the LORD who is among you, and have wept before him, saying, "Why did we come forth out of Egypt?"'"
11:21
But Moses said, "The people among whom I am number six hundred thousand on foot; and thou hast said, `I will give them meat, that they may eat a whole month!'
11:22
Shall flocks and herds be slaughtered for them, to suffice them? Or shall all the fish of the sea be gathered together for them, to suffice them?"
11:23
And the LORD said to Moses, "Is the LORD's hand shortened? Now you shall see whether my word will come true for you or not."

arrow
arrow

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()