和合本

4:31 這其間,門徒對耶穌說:「拉比,請吃。」
4:32
耶穌說:「我有食物吃,是你們不知道的。」
4:33
門徒就彼此對問說:「莫非有人拿甚麼給他吃嗎?」
4:34
耶穌說:「我的食物就是遵行差我來者的旨意,做成他的工。
4:35
你們豈不說『到收割的時候還有四個月』嗎?我告訴你們,舉目向田觀看,莊稼已經熟了(原文是發白),可以收割了。
4:36
收割的人得工價,積蓄五穀到永生,叫撒種的和收割的一同快樂。
4:37
俗語說:『那人撒種,這人收割』,這話可見是真的。
4:38
我差你們去收你們所沒有勞苦的;別人勞苦,你們享受他們所勞苦的。」
4:39
那城裡有好些撒馬利亞人信了耶穌,因為那婦人作見證說:「他將我素來所行的一切事都給我說出來了。」
4:40
於是撒馬利亞人來見耶穌,求他在他們那裡住下,他便在那裡住了兩天。
4:41
因耶穌的話,信的人就更多了,
4:42
便對婦人說:「現在我們信,不是因為你的話,是我們親自聽見了,知道這真是救世主。」

 

現代中文本

4:31 這時候,門徒勸耶穌:「老師,請吃點東西。」
4:32 耶穌回答:「我有吃的東西,是你們所不知道的。」
4:33 門徒彼此議論:「難道有人拿東西給他吃嗎?」
4:34 耶穌對他們說:「我的食物就是實行差我來那一位的旨意,並且完成他交給我的工作。
4:35 你們說:『再過四個月才是收割的時候。』我告訴你們,看看那片田地吧,農作物已經成熟,可以收割了!
4:36 收割的人得到報賞,為永恆的生命積聚果實,使栽種的和收割的,一同快樂。
4:37 『一人栽種,另一人收割』這話是真的。
4:38 我差遣你們去收割你們所沒有耕作的田地;別人辛勞,而你們享受他們辛勞的成果。」
4:39 鎮上有許多撒馬利亞人信了耶穌,因為那女人說:「他把我所做的事都說了出來。」
4:40 那些撒馬利亞人來見耶穌,要求他和他們一起住,於是耶穌在那裏住了兩天。
4:41 有更多的人因耶穌的信息而信了他。
4:42 他們告訴那女人:「我們現在信了,不是因為你說的話,而是因為我們親自聽見了他的話,知道他真是世界的救主。」

 

RSV

4:31 Meanwhile the disciples besought him, saying, "Rabbi, eat."
4:32
But he said to them, "I have food to eat of which you do not know."
4:33
So the disciples said to one another, "Has any one brought him food?"
4:34
Jesus said to them, "My food is to do the will of him who sent me, and to accomplish his work.
4:35
Do you not say, `There are yet four months, then comes the harvest'? I tell you, lift up your eyes, and see how the fields are already white for harvest.
4:36
He who reaps receives wages, and gathers fruit for eternal life, so that sower and reaper may rejoice together.
4:37
For here the saying holds true, `One sows and another reaps.'
4:38
I sent you to reap that for which you did not labor; others have labored, and you have entered into their labor."
4:39
Many Samaritans from that city believed in him because of the woman's testimony, "He told me all that I ever did."
4:40
So when the Samaritans came to him, they asked him to stay with them; and he stayed there two days.
4:41
And many more believed because of his word.
4:42
They said to the woman, "It is no longer because of your words that we believe, for we have heard for ourselves, and we know that this is indeed the Savior of the world."

 

思想問題:除了看重日常生活所需(吃飯,睡覺...)以外,我也看重信仰生活嗎?

今日禱告

1.求上帝讓我們更看重與祂的關係,及人靈魂得救的事

2.為高三的弟妹明天起的學測禱告:噹噹.忠宇.奕萱.文君(文達妹).....

arrow
arrow
    全站熱搜

    miqlat081115 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()